Video: Morning glory – mums för ländrygg och höfter, 71 min

Vi böjer oss ofta framåt – men väldigt sällan bakåt. För att behålla rörlighet i ryggen är det bra att då och då låta ryggen röra sig i alla riktningar. I det här mumsiga passet böjer vi ryggen en hel del bakåt!

Vår ungdom sitter i ryggraden, har någon yogaprofil sagt, och det kan ju absolut ligga en sanning i det. Det är nog när vi börjar stelna till och inte kan böja oss för att plocka upp saker, får ont och känner oss svaga i ryggen som vi också börjar känna oss gamla. Där är ju yogan underbar, så länge vi inkluderar rörelser för ryggen. 🙂

I det här Morning glory-passet rör vi ryggen i alla riktningar: framåt, bakåt och åt sidorna, och dessutom roterar vi den. Mumma för diskarna!

Några minuter in i videon ringer dessvärre min mobil, men det var ändå en bra sak. Jag hade nämligen lagt bort den precis innan klassen började och funderade just över hur jag skulle göra för att hålla tiden. 🙂 Jag bollade med deltagarna om de tyckte att jag ändå kunde lägga ut filmen och det tyckte de, så varsågod – mums för ländrygg och höfter <3

2 svar

Lämna ett svar